Ik begrijp de tegen argumenten maar ik zou het idee niet bedacht hebben als ik ze niet zou kunnen weerleggen.
1 van de tegen argumenten was dat er niet 24 uur beveiliging kan zijn.. Daar heb je gelijk in. Maar een beete beveiligimg is al beter dan helemaal geen beveiliging. Ook zou je al meerdere mods kunnen aanstellen om het op te vullen. Daarnaast is het vaak al het idee dat er ingegrepen kan gaan worden al een belangrijke waarschuwing. In die korte tijd dat er daneven niemand online is van de mods zullen mensen toch iets meer op hun woorden letten of het privé uitvechten.
Ook werd er gezegt dat het goed is in verband met oplichterij. Ik snap dat jij dat zegt maar toch. Mensen zwart maken mag niet. De manier waarop dit vaak gaat is ronduit belachelijk. Ik snap dat je mensen wil waarschuwen, maar laat het alsjeblieft niet ten kosten gaan van de sfeer in de chat. Die-verbazingwekkend genoeg- ook erg gezellig kan zijn.
Een printscreen sturen naar een SM kan. Maar tegen de tijd dat zij door hebben wie de aanstichters zijn is het kwaad al geschied. Een ruzie kan flink uit de hand lopen en het is me opgevallen dat veel mensen zich er mee gaan bemoeien. Tegen de tijd dat er een ps is gemaakt, op geslagen, geupload, naar een sm gestuurd, door de sm gelezen, beoordeeld wie welke 'straf' moet krijgen enz. Is het hele gebeuren of totaal uit de
hand gelopen of opgehouden maar niet gestopt. Als die mensen elkaar weer in de chat yegen komen is het weer ruzie. Omdat er toch niks tegen gedaan lijkt te zijn.
Een cm zou optijd in kunnen grijpen beide partijen een paar minuten uit de chat verwijderen. Mensen kunnen weer gezellig kletsen. Tegen de tijd dat de ruziers weer terug komen is er hopelijk een normaal gesprek opgang. De cm kan dan nog extra in de gaten houden of de ruziemakenden niet doorgaan.
Ik kan me goed voorstellen dat de sm ook wel andere dingen te doen heeft en daardoor niet altijd meteen kan ingrijpen. Uit eigen ervaring zijn er te weinig moderatoren die de chat in de gaten ( kunnen houden) als het niet goed gaat. Het zijn, wat ik tot nu toe gezien heb altijd gewone spelers die het proberen te stoppen. Dit gaat niet altijd omdat ze de ruziemakers niet uit elkaar kunnen drijven. Een 'gewone speler' mey extra opties en gezag kan dit hopelijk wel.